söndag 17 april 2011

Long time no see

Det var ett tag sen jag skrev nåt, vilket berott på lite semester i Sydafrika med Sussi och en kort Sverigevisit. Är nu åter i ett regnigt och kallt Pietermaritzburg efter vissa vedermödor. Det var tät dimma i Johannesburg varför  vi tvingades landa i Durban, ingen fick dock gå av planet. Så småningom flögs vi till Johannesburg och då hade min anslutningsflight gått och alla andra plan var fulla. Löste det så att jag hämtade ut min hyrbil där i stället, en liten amerikanare (Chevrolet Spark) och körde de 45 milen. Till råga på allt så är den dassigt ljusblå - inte precis ett utryckningsfordon med stil. Men air-con har den i alla fall och jag har pressat upp den i 140...

Solnedgång över Tembe
   Efter att ha tillbringat några dagar i Sodwana Bay med dykning bevistade vi Tembe Elephant Park och Kruger nationalpark.

Svart noshörning i Tembe

Buffel

Elefant i Kruger

Giraff

Gnu

Lejon i Tembe
 
Vit noshörning

Vårtsvin

Zebra

Leopard
    Vi såg det mesta men inte någon gepard. Nu väntar jobbet i morgon, har vi inga intressanta fall så blir det massa fåglar nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar